07 April 2010

Jum masak-masak

Posted by ~*Dandelicious Princess*~ at 9:06:00 AM
Sejak bergelar isteri.. aku mula aktif memasak sebab En Hubby suka makan kat rumah. Aku bukan reti masak pun :p Hari keja pun.. masak untuk dinner. So.. aku suke resepi yang simple n senang disediakan. Biasanya.. aku masak 1-2 lauk aje. Asal ada kuah, sikit sayur n lauk. Telur pun kire lauk jugek :p En Hubby pun suke join masak sama-sama. Adakala aku masak 1 lauk.. die masak lauk 1 lagi. Lagi cepat sebab aku selalu terkial-kial lantaran jarang memasak before this... Tqvm. Heheh.. Kadang-kadang.. hubby cume nak makan buah jek malam-malam. No rice. Tapi aku plak yang kebulur nak nasi. Heheh... so.. kene rajinkan diri untuk masak supaya ada tenaga n x sakit perut masuk angin.

Antara xtvt awal pagi ble sampai kat opis atau di kala kebosanan nak cari mood kat opis.. aku surf tenet untuk cari resepi-resepi simple tapi menyelerakan untuk di-apply-kan. (Uops.. bos.. sile jangan marah saya cari selingan lain selain keje :p) Antara sites n blogs yang aku rujuk ialah yang 2 ni: http://secubitgaramnor67.blogspot.com. Thanks to Afsal for giving me this URL. Manakala site yang wat aku kecur air liur ialah cybermum ni punye: http://naneehamid.blogspot.com/.

Jum masak. ;)

8 comments:

Nanee Hamid said...

puan p..
ape lagik, stelah bergelar isteri ni la nak tunjuk 'belang' pandai memasak..hehhehe..
xpandai xpe..bule belajar.belajar IT tu lg susoh tau dr belajar masak..=D

bagi cik abg tabik spring..ikat perut die duk umah..kihkihh

~*Dandelicious Princess*~ said...

wakakakak... betul2.. macam best jek men masak-masak ni. campak2... paling x jadi pun.. tawar. ekekek

K.Nor said...

tuan puteri.. thanks sudi berkunjung rumah k.nor.. terharu pulak baca n3 ni.. hehe.. slmt mencuba resipi2 kat rumah k.nor tu.. insyaallah kalau azam kuat, nanti akan jd terror masak.. buat sesuatu tk boleh cepat putus asa kalau tak menjadi ya... cuba dan cuba lagi.. insyaallah berjaya nanti..

~*Dandelicious Princess*~ said...

Tq kak nor. Lagi terharu sifoo datang melawat blog gue.. sob.. sob.. titis air mata. :p

Chaiyook!

Anonymous said...

hihi..makin membara la semangat p ble sifu2 ni bg kata2 semangat...sal surf blog org jek..blog sendiri tak dop..hihi..-sal-

~*Dandelicious Princess*~ said...

sal: ye ke adop... wahahah... misteri ye

Anonymous said...

kik kik..sal lame dh tak buke..tak ingat dh id...hehe

Noah said...

Loved reading tthis thanks

 

Dandelicious Princess Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting