30 December 2011

1 step closer. Pray for me

Posted by ~*Dandelicious Princess*~ at 9:24:00 AM
Reactions: 
0 comments
I've done my very best but finally did not manage to perfom well. Actually I can do it. Damn!

1 step to go. Friends, please pray for me~

Allah, bless me. This not only for me. Its for all. My husband, my mum, my deary Aqeel. Hope it can be Aqeel's very 1st birthday gift.

23 December 2011

Ragam Aqeel 11 bulan

Posted by ~*Dandelicious Princess*~ at 11:20:00 AM
Reactions: 
2 comments
Ibu: Mane kipas?
Aqeel: (tunjuk)
Ibu: Mane tv?
Aqeel: (tunjuk)
Ibu: Mane Muhammad Aqeel?
Aqeel: (angkat tangan sambil tersengih)
Ibu: Mana bola?
Aqeel: (tunjuk)
Ibu: Mane hidung?
Aqeel: (tunjuk hidung ibu. Nasib baik x korek. Kikik)
Ibu: Mane ibu?
Aqeel: (blurr terkebil-kebil)
Ibu: Aiyak!

17 December 2011

Cabaran menggosok gigi si anak

Posted by ~*Dandelicious Princess*~ at 11:41:00 AM
Reactions: 
2 comments

Aqeel sekarang da 11 bulan 1/2. Alhamdulillah.. Gigi ada 4 batang kat atas dan 2 batang kat bawah. Eloklah ada banyak gigi sebab Aqeel memang suka sangat makan. Orang tak makan dia makan, orang makan pun dia makan tapi badan maintain tak gemuk mana. Berat baru 8 kg. Tak apa lah asalkan Aqeel sihat.

Memandangkan hobby Aqeel ialah makan, maka ibu kenelah rajin menggosok gigi Aqeel. Er.. Kadang-kadang 2x 1 hari, kadang-kadang 1x jek sehari. Hehe.. Dugaan betul nak gosok gigi Aqeel. Rasa serik pun ada. Serik tak serik, kene gosok gak.

Bukan ape, budak kecik ni kuat menggigit dan menganga. Menganga sebab bila ibu hulurkan tangan ke mulut, dia ingat ibu nak kasi makan. Adoi, mane gigi ibu tak nampak nak gosok? Pastu bila ibu dah masukkan jari ibu dalam mulut Aqeel.. nak gosok lidah, terus Aqeel ngap! Ark!! Sakit! Ibu jerit. Aqeel buat muka blur. Kadang-kadang dia gelak. Apa pun ibu kena tabah. Ape la sangat dugaan sekecil ini. Seronok pun ada. Hehe.
 

Dandelicious Princess Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting