05 October 2010

Puding Pn Munie & main masak-masak

Posted by ~*Dandelicious Princess*~ at 10:27:00 AM
Reactions: 
Pagi ni bekfast ngan puding trifle hasil air tangan Munie. Tq! Wat jadi pencuci mulut. Sedap. Hehehe. Ni la dia rupa pudingnya. Taraa!

Kisah main masak-masak pula.. saya teringin nak makan spaghetti. So.. beli bahan-bahannya semalam. Lupa plak nak beli cedawan butang. Kira boleh la.. Before ni da penah wat same-same ngan emak. Semalam, hasil tangan sendiri secara keseluruhannya. Senang jek nak wat spaphetti ni kan.. tapi... hahaah. Nape jadi manis plak gravy die nih? Sumpah tak letak gula walo sikit pun. Tibai jek la.. Sebab da lapo. Malam ni bley wat lagi sebab bahan-bahan banyak lagi. Kene double kan kuantiti sebab rasenye macam tak cukup jek semalam. Er.. tapi saya sorang jek makan sebab Incik Suami tak minat sangat spaghetti ni. Sempat gak la sumbat satu sudu kat mulut dia. Mana tau lenkali bley join makan sesama. Baru best. Er.. gambo takde sebab macam tak cantik jek. Wahahah!

Er.. banyaknye perkataan SEBAB. he...

9 comments:

~ iza ~ said...

sama la p..
iza pun penah duk ngidam nak mkn spageti..tp hubby mmg tak minat..nak masak n makan sorg2, mcm tak syok je..sudahnya mkn je kat secret recipe..dah dpt mkn sekali, kira lepas la ngidam..

~*Dandelicious Princess*~ said...

nyam nyam.. sedap spegeti. NGAP! makan.. jangan tak makan. Heheh

deena awanis said...

sedapnyer trifle..

~*Dandelicious Princess*~ said...

hye deena. betul. sedap. :D

-zalehaj- said...

SEDAPNYA.... MINTAK RESEPI...EHHEE

~*Dandelicious Princess*~ said...

kene mintak resepi ngan Pn. Muniroh ni.

munie said...

Puding Triffle

1 tin susu cair
1 tin koktail
7 sudu gula
5 sudu tepung kastad
1 paket jelly nona
1 kek swiss roll

A)Masukkan susu cair, 1 tin air, 7 sudu gula, tepung kastad -->seme ni di masak hingga likat dengan api yang sederhana..sentiasa kacau sampai likat berkilat.

B)kek swiss roll di potong 1.5cm tebal, susun dalam bekas...lepastu lembab kan dengan air koktail(air je tau..).bia kan seketika..isi buah koktail digunakan untuk ditabur nnti.

C)jelly di masak mengikut arahan pada paket jelly..

-------------------

Cara sedia :

setelah (B) selesai, letak kan lapisan atas dengan (A)..lepas tu taburkan isi koktail (buah-buahan tu) atas bahan (A)..lepas tu letakkan bahan (C) atas bahan atas taburan buah koktail tu...selesai..leh masukkan dalam peti ais..baru sedap..;)

~*Dandelicious Princess*~ said...

rajin munie taipkan resepi untuk za. Ha.. za jangan lupe try ek. Ngaps!

Tq munie :D

-zalehaj- said...

tq pn munie

 

Dandelicious Princess Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting