19 August 2010

2 Ramadhan 1431 Hijrah/2010 Masihi

Posted by ~*Dandelicious Princess*~ at 9:09:00 AM
11:40 pagi, Khamis 12/08/2010

Suda lama entry ni tertangguh. Bukan tanak tulis. Cume saya focuskan pada kerja kat opis. Banyak keje ke? X sangat. Sibuk ke? Sibuk betul. Heheheh.. Caner bley sibuk kalo x banyak keje? Sebab saya x terer sangat. Jadi saya mengaku. Saya makan masa yang lama untuk siapkan. Bukan x siap. Da siap. Pastu macam ada x kene. Baiki lagi. Da siap. Pastu macam ada yang silap. Baiki lagi. Gitu keje saya skang ni as an analyst programmer tapi skang ni fully wat task as a system analyst. (Gaji still as analyst programmer :p - ada maksud tersirat di sebalik kenyataan ini. heheh)

Berbalik kepada topik asal. Moment '11:40 pagi, Khamis 12/08/2010' amat bermakna pada saya. Tengah saya duk wat keje. Tetiba rase macam perut kene kuis. Dicuit-cuit dari dalam. Agak ketara gerakannya. Hari ke-2 puasa. Mesti baby lapar ni. Cian plak. Senja pertama 1 Ramadhan die da setat main kuis-kuis dah. Tapi x ketara sangat. Segan-segan lagi kot. Hiihi.. Pastu da ibunye berpuasa, mesti die pun kena tempiasnya. Nak masuk tengahari da lapar. Cian anak ibu ye. So saya decide untuk beli Elken Spirulina untuk tampung nutrien yang mana yang saya x cukup di kala bulan puasa ini. Alhamdulillah. Hari ini suda masuk 1 minggu + 2 hari puasa, saya masih mampu menjalankan ibadah ini. Penat-penat tu biasa la kan. Tapi tahun ini saya tak pergi menunaikan solat terawih di surau sebab takut tak mampu dan menyusahkan jemaah lain plak kalo tetiba saya keluar dari jemaah.

Isnin lepas (16 Ogos 2010) saya pergi ke klinik untuk scan baby since baby da cukup 5 bulan. Patutnye kena g klinik gomen. Tapi saya malas nak memenatkan diri tunggu lama-lama kat klinik gomen di kala bulan pose ni so, saya pergi la klinik swasta. . Alhamdulillah, doc cakap baby sihat. Saya boleh nampak jelas jari-jemari tangan dan kakinya. Cuma jantina blum tau. Tak ape. Tak kesah boboy atau gegirl. Anak ibu jugak. Cuma ayahnya nak baby boy. Ibu tak kesah jugak. Heheheh. Sayang~ baby. Heheheh. Saya tanye doc, bley ke makan spirulina + new obimin. Doc cakap bley cume kene makan spirulina untuk ibu mengandung. Katanye lagi, obimin pun da cukup sebenarnya. Cuma saya yang risau sebab pose-pose ni, takut tak cukup vitamin/zat dalam badan. Ops! Nanti nak kene cari spirulina untuk ibu mengandung plak. Blum cari lagi.

Cukup la sekadar sini coretan saya. Nanti citer lain plak :D

0 comments:

 

Dandelicious Princess Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting