22 October 2008

System Documentation. Adus!

Posted by ~*Dandelicious Princess*~ at 11:09:00 AM
Gue kan.. paling malas keje-keje taip-menaip, baca-membaca.. oo tidak! Bos suh wat system documentation plak da. Ni keje Analyst Programmer ++ (er... kerja programming jarang-jarang aje. Lately asyik melepak depan notebook sambil berangan. Hohoho).

Contoh dokumen yang bos bagi 270 pages. OOooo no! Caner gue nak mengarang sampai banyak tu. Kalo gue dapat, da lama gue karang buku & jual. Da lame gue kaya beb.

Walo macam mana pun, akoo akan tabahkan hati ku untuk menaip dokumentasi ini beserta membuat analisis sistem yang da wujud. Tu la.. sape suh design dalam kepala aje? Plak tu takde documentation. Kan da susahkan gue. Huhu~..

Tabahkan hati jugak la dengan penuh paksa rela kerana gaji masyuk bulan-bulan. Ngehehe... + target bonus hujung tahun. Tu pun kalo dapat la kan memandangkan banyak payment yang tengah hold. Klien pun satu hal. Nape tak bayo awal-awal. Keje kitorang setel, keje korang pon setel. Tak baik lambat-lambatkan keje. Tau ngak?

Moral of the story (sebenanye takde kaitan pun :P). Kepada kalian-kalian yang menjadi klien kepada mana-mana company dan rase mempunyai hutang sile la bayo. Tak lupa juga kepada majikan seantero, kalo tak bayo gaji pekerja pun kire berhutangkan. Sile la bayo. Last but not least, sape tak bayo hutang kat kawan-kawan, mak bapak, adik-beradik.. sile la... BAYO! Hihihi..

0 comments:

 

Dandelicious Princess Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting