06 July 2010

Week 14 = 3 months ++

Posted by ~*Dandelicious Princess*~ at 9:45:00 AM
Kondisi:

1. Rasenya saya lebey kuat semasa trimester pertama saya. Masuk jek bulan ke 4 ni, perut rase ketat sendat. Semua kain-kain baju kurung tak mampu untuk dikancingkan. Ada gak yang hanya bley dizip separuh. Nak kata baby besar, x la besar mana lagi kot. Kat babycenter cakap, skang ni size baby mungkin lebey kurang 9cm dan berat 43 gm. Tapi perut saya ni uncit x hengat. Pinggang pun rase macam susah nak bend. Saya x salahkan baby. Ni mesti sebab baby semakin membesar + lemak sedia ada membantu ke arah kesendatan perut berganda. Kikikik. Tak sure sangat sebab ni the very 1st time pregnant.

2. Sakit belakang bahagian pinggang maybe sebab menampung berat perut. Hihi.. Sepanjang trimester pertama, saya masih mampu memasak dan iron baju secara berdiri pakai iron board. Tp skang ni da berapa hari cuti dari dapur + bentang kain atas lantai untuk iron baju secara santai. Sedang mencari kekuatan nak masuk dapur. Maybe bebaru ni extra penat sebab baru berpindah rumah.

3. Kadang-kadang rase ngilu bawah abdomen. Kadang-kadang x sure tu rase ngilu or rase baby moving. Tapi mmg rase agak bergelora sket perut. Too early kan to feel the movement. But.. of coz saya suke walopun kadang-kadang rase x selesa.

4. Lapo tapi perut sendat. Rase macam x muat jek makanan nak masuk. Hihi.. Acara makan pun.. saya lalui secara perlahan. Saya makan slow sangat n kadang-kadang tak mampu abiskan nasi. Betulla cakap orang. Kene makan sikit-sikit tapi kerap. :D

to be cont. Lapo suda mai. Ngap kejap.

0 comments:

 

Dandelicious Princess Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting