26 February 2013

Nightmare of a Mother, Pregnant Mom, Wife, Worker & Student

Posted by ~*Dandelicious Princess*~ at 10:24:00 AM
Hah. Semalam sampai megigau-igau. Hik hik hik. Ni kes sebab tensi ngan suasana rumah yang tunggang langgang. Sebenarnya tak la tunggang-langgang sangat, tapi sendrik yang tak puas hati. Hihi.. Dalam keadaan sarat 8 bulan ni, persediaan barangan anak dara yang bakal lahir, melayan kerenah anak bujang & ayahnya, research proposal untuk persediaan proposal defend tak siap lagi, system development pun delay... Tak menang tangan saya dibuatnya. Ayahnya memang membantu tapi biasalah.. mana nak puas hati kalo tak buat sendrikkan.

Seperti malam-malam sebelumnya, saya akan tidurkan Aqeel. Kadang-kadang hubby join sekali. Kalo da teman Aqeel tido, kebarangkalian untuk saya bangun balik adalah 0.01%. Heheh... Esok pagi baru bangun biasanya. Kikkik. Tapi dalam proses nak lena tu, dalam kepala nak basuh pinggan, nak iron baju,  nak basuh baju, lipat kain, sidai kain, sapu lantai, cuci bilik air, kemas rumah apa yang patut, sediakan barangan baby gurl ni ha... nak sapu ubat kat kaki hubby sebab kaki dia terseliuh bebaru ni.. (bukan mr. hubby tak boleh buat sendrik, saja suka manjakan suami :p), bla.. bla.. bla.. dan banyak lagi.... dan... terlena dalam memikirkan senarai yang nak dibuat.

Sudahnya, semalam saya mimpi rumah bersepah sangat sampai saya mengigau tangan pun terawang-awang.. mr. hubby yang baru nak terlelap tanye saya, nape? Saya sambung tido balik. Hahah.... Tapi tak lama. Kejap lepas tu bangun tengok jam pukul 5 pagi. Bingkas bangun setelkan apa yang patut. Tapi banyak lagi pun yang tak tersetel.

"Dear Allah, make me a supermom, superwife, superstudent, superworker, superdaughter, superdaughter-in-law, Your superslave... so I can carry all the responsibilities You reward me. Ameen."

Di sudut hati saya ini, saya respect ibu saya, ibu mertua saya dan wanita-wanita di luar sana yang sedaya-upaya melaksanakan tugas-tugas mereka. ♥ all off you.
 

0 comments:

 

Dandelicious Princess Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting